Thursday 27 September 2012

Pengenalan Diri(Biodata)



Biodata:

Nama:  Chia Ka Cheng
Nombor Matrik : D 20112053272
Group : EL-B01





Nama saya Chia Ka Cheng. Saya berasal dari Sekinchan Selangor. 
Semasa saya berumur tujuh tahun, saya belajar di SJKC Yoke Kuan. 
Selepas itu, saya meneruskan pelajaran ke SM Yoke Kuan selama enam tahun. 
Setelah mendapat keputusan SPM, saya memohon  ke kolej swasta dan belajar selama dua tahun.
Selepas menamatkan pelajaran dari kolej, saya memilih balik ke kampung saya untuk menunaikan cita-cita saya yang menjadi seorang guru. 
Pada tahun 2000, saya berpeluang menuntut pelajaran ke maktab perguruan.
 Dengan menggunakan empat tahun, saya telah berjaya menjadi seorang guru yang terlatih. Sekarang saya mengajar di bekas sekolah saya selama 12 tahun.
Pada masa lapang, saya suka membaca novel dan menunggang basikal bersama-sama dengan kawan-kawan saya. Menunggang basikal memang baik untuk kesihatan badan dan dapat mengurangkan tekanan hidup saya. Selain itu, saya juga suka melancong. Melancong dapat menambah pengetahuan dan memahami budaya kehidupan orang lain.
Saya berhasrat menjadi seorang guru yang berjaya dan dihormati oleh murid-murid. 
Di samping itu,  saya juga berharap murid-murid yang saya ajar boleh menjadi seorang yang berguna dan dapat menyumbangkan jasa kepada negara.

2 comments:

  1. The TATON™ Titanium Max T-Bar Finishing Brush
    The TATON™ is the titanium gold world's best-quality brush titanium mens wedding band for the best durability. The titanium shift knob only titanium-edge brush to titanium dioxide sunscreen have this quality brush. Rating: 4.9 · blue titanium ‎9 reviews

    ReplyDelete